Diagnostinės klaidos yra dažnos. Štai 4 būdai, kaip jų išvengti.


Šis garso įrašas generuojamas automatiškai. Praneškite mums, jei turite atsiliepimų.

Diagnostinių tyrimų klaidos buvo susijusios su maždaug viename iš trijų nepageidaujamų pacientų saugos įvykių, kuriuos sveikatos priežiūros paslaugų teikėjai 2023 m. pateikė ECRI ir Saugios vaistų praktikos institutui, nustatyta nauja analizė.

Remiantis ECRI, ne pelno organizacijos, kurios pagrindinis dėmesys skiriamas sveikatos priežiūros saugos ir kokybės gerinimui, ataskaitoje, beveik 70 % diagnostinių klaidų įvyko atliekant įprastinius procesus, pvz., užsakant tyrimus, imant mėginius ar perduodant rezultatus. Dar 12 % klaidų įvyko stebėjimo ir tolesnių veiksmų metu, o apie 9 % – siuntimo ir konsultacijos metu.

„Diagnostinės klaidos prisideda prie bendro išvengiamų medicininių klaidų skaičiaus, o tai yra labai daug“, – interviu sakė ECRI generalinis direktorius Marcusas Schabackeris.

Grupės analizė parodė, kad mažiau nei 3% diagnostikos klaidų atsirado dėl neteisingos gydytojo hipotezės, pridūrė Schabacker.

„Didžiulė procentinė dalis nėra dėl klaidingo duomenų interpretavimo“, – sakė Schabacker, anesteziologas ir intensyviosios terapijos specialistas bei buvęs Baxter vyriausiasis mokslo darbuotojas.

Gydytojai nedažnai klysta, kai gauna tyrimų rezultatus. Atvirkščiai, didžiausia diagnostikos klaidų priežastis yra tai, ką „Schabacker“ pavadino „sistemos gedimais“ testavimo procese.

„Tai, ką mes iš tikrųjų pabrėžiame ECRI, yra tai, kad turime laikytis labai, labai skirtingo požiūrio, jei norime užkirsti kelią šioms problemoms“, – sakė Schabackeris.

ECRI patarė, kaip pagerinti diagnostikos procesą, siekiant sumažinti tyrimų klaidas ir apsaugoti pacientus:

1. Sukurti sekimo sistemą

ECRI rekomenduoja sveikatos priežiūros paslaugų teikėjams taikyti visapusišką sistemos saugos metodą, kuriame būtų visapusiškai atsižvelgiama į visus veiksnius, galinčius prisidėti prie klaidos. „Klaida, – sakė Schabackeris, – visada yra daugybės klaidų pasekmė, kuri vėliau veda į paskutinį katastrofišką įvykį.”

Nustatyti elektronines laboratorinių tyrimų ir diagnostinių vaizdų užsakymų sekimo procedūras ir užtikrinti, kad paslaugų teikėjas peržiūrėtų rezultatus ir apie juos nedelsiant praneštų pacientui, pataria grupė. Sudarykite priežiūros koordinavimo sutartis tarp paslaugų teikėjų ir specialistų ir pritaikykite išankstinio įspėjimo sistemą, kad būtų atpažinti didelės rizikos pacientai.

Daugelis veiksnių prisideda prie diagnostinių klaidų, įskaitant sistemines problemas, tokias kaip našumo spaudimas, dėl kurio paslaugų teikėjai negali ištirti visų galimybių ar konsultuotis su specialistais, teigė ECRI.

Kai kuriais atvejais organizacija išanalizavo testų rezultatus nepakankamai greitai juos užsakęs paslaugų teikėjas arba pacientai jų niekada nepranešė.

Sveikatos priežiūros lyderiai taip pat turi sukurti kultūrą, kurioje būtų identifikuojami klaidingi žingsniai ir iš jų būtų mokomasi, neskiriant kaltės, sakė Schabackeris.

2. Kreipkitės į žmogiškąjį faktorių

Suburkite daugiadalykę komandą, kad patobulintumėte testavimo procesą žmogiškojo faktoriaus požiūriu, siūlo ECRI. Tai apima testų pavadinimų supaprastinimą elektroninių sveikatos įrašų (EHR) meniu ir tada, kai perduodami rezultatai.

Pripažinkite, kad šališkumas, socialinės normos, hierarchijos ir tarpasmeniniai santykiai gali turėti įtakos paslaugų teikėjų, specialistų, pacientų ir šeimų bendravimui.

Moterys ir spalvoti žmonės turi 20–30% didesnę tikimybę patirti nepageidaujamą reiškinį, susijusį su diagnostinėmis problemomis, ir šios problemos galima išvengti, pažymėjo Schabacker.

Tai gali būti dėl aiškaus arba numanomo paslaugų teikėjų šališkumo, dėl rasės pagrįsto šališkumo medicinos algoritmuose, kliūčių gauti priežiūrą ir draudimą bei komunikacijos kliūtis, sakė ECRI.

Pramonė turi išsamiau įtraukti ir analizuoti rasės ir etninės priklausomybės duomenis sprendžiant diagnostikos teisingumą, teigė organizacija.

3. Įtraukti pacientus ir jų šeimas

Sveikatos priežiūros specialistai turėtų skatinti pacientų įsitraukimą aptardami, kodėl buvo užsakytas tyrimas, ir patvirtinti, kad pacientas suprato pateiktą informaciją, pabrėžė ECRI. Teikėjai taip pat gali įtraukti elektroninį klinikinės priežiūros procesą, kad padėtų įvertinti pažeidžiamas populiacijas.

„Mūsų bendras sistemos požiūris į pacientą ir jų slaugytojus bei artimuosius laiko esminiu medicininių klaidų mažinimo komponentu“, – sakė Schabackeris.

Pasinaudokite tuo papildomu asmeniu patalpoje, kuris gali padėti pacientui suprasti, kaip svarbu greitai suplanuoti tyrimą, o tada tęsti, kad įsitikintumėte, jog jis bus atliktas ir apie rezultatus bus pranešta, sakė Schabacker.

4. Suprasti ESI vaidmenį

EHR formuoja diagnostikos procesą. Gali kilti problemų, jei ESI nesuderinama su gydytojų pažinimo procesais. Norėdami sumažinti gydytojų perdegimą ir pagerinti pacientų saugą, sumažinkite paslaugų teikėjų ir personalo administracinę naštą.

„Sistema yra tokia gera, kokia ji sukurta, o EHR buvo sukurta atsiskaitymui“, – sakė Schabackeris.

Apsvarstykite galimybę naudoti struktūrinius modelius komunikacijai sinchronizuoti, patarė ECRI.

Nustatyti gaires, kaip ištaisyti netikslias diagnozes ir duomenis ESI, ir standartizuoti ESI portalų naudojimą, siekiant pagerinti sveikatos priežiūros komandos ir paciento bei šeimos narių ryšį, rekomendavo grupė.

LDT galutinės taisyklės vertinimas

ECRI ataskaita apie diagnostikos klaidas buvo parengta peržiūrint diagnostikos reglamentą. Maisto ir vaistų administracija nauja taisyklė, didinanti laboratorinių tyrimų norminę priežiūrą gali pakeisti kraštovaizdį, sakė Schabackeris. Jis sakė, kad genetinių tyrimų kokybės gerinimas yra pagrindinis politikos tikslas.



Source link

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *